ahlan wasahlan wa anta bilghair skot2 semua! mental mesti kuat..

::aku, kau dan kita

blog ni didedikasikan buat semua skot PALAPES DARAT UTM batch 14 2003/2006, xkira la yang sempat tauliah atau tidak. semoga semua xlost kontek dan sentiasa keep in touch.

Isnin, 6 April 2009

Latest News : Elaun Tertunggak RM 300


Klik kat bawah ni ;)
Latest News : Elaun Tertunggak RM 300

Sambung lagi,

Salam..

aku baru call staf rosmi n staf
zali(staf gaji) semalam pasal elaun kt
nie... so, cite sbanr mcm nie... kalau
nak ikutkan kt sepatutnya claim elaun
nie melalui kem masing y kt lapor....kem
y akan uruskan untuk kita,,,mmg
sepatutnya kita dapat masa pas tauliah
tapi ader masalah y berlaku...aku rs
xperlu la kita tau mslh pe...so, ngan
inisiatif staf rosmi n staf2 kita yang
lain kat markas, staf cuba selesaikan
maslah nie...nak ikutkan staf xperlu wat
camtu sebab bukan tanggungjawab
dia...so, kita banyak terhutang budi
ngan staf2 kita nie coz sudi tlg kita
dapatkan rm300 nie...

one more thing..asna bgtau akaun
muamalat dia n tamrin ader prob..aku dah
ajukan pd staf rosmi and staf zali..
cari ln nak dapat duit nie... aku akan
kumpulkan no akaun BSN bdak2 kita...
bank lain xleh staf kata...sape y xde
akaun BSN g la buka cepat2... pastue
trus maj aku tau a.s.a.p. jgn bgtai
dalam email or frienster ker...aku jrg
buka... kalau bleh dalam minggu la..coz
staf zali kata bile markas dapat jer cek
dari mindef...dia akan trus bank in pada
akaun no y dia ader...bank muamalat kt
la....kalau korang sume lambat take
action...jgn slahkan orang lain...aku
dah informed ok....

lastly, aku bercdng nak collect dari
korang rm1 atau rm2 dari rm 300 tue la
after korang dapat...duit nie aku nak
belanja la staf2 yang tlg kita dapatkan
duit elaun nie...so, mcm maner??? harap2
cepat la korang bg akaun BSN kat
aku..cepat duit elaun masuk n cepat
korang dermakan seringgit dua tuk staf
kita...kalau sampai bulan 5 baru settle
sume nie..maybe aku akan pas duit derma
kita pd bdak2 y duk johor lg la tuk
belanja staf coz aku dah xder kat
p.gdang lg masa tue....

sblum aku terlupa...tuk elaun Raja
Arizawati n rafidah...maybe ader
problem...coz staf kata ader maklumat y
xcukup dalam fail diorang...aku akan
cuba dapatkan maklumat terbaru lg k...

so, cepat2 wat BSN and bg kat aku kalau
bleh dalam minggu nie. sampaikan pada y
lain gak tau...

sape y xder no aku ni no hp aku
0137319677 @ 0127520090

Wassalam...

Link discussion kat group friendster..

13 ulasan:

akimsensei berkata...

aku rasa, akaun muamalat aku dah berkubur. besau, maybank xleh kew?

nUyU3s berkata...

a'ah...aku nyer dah lame mati...aku dah g cek dah smlm...akaun ditutup so mmg tak aktif..besau...suh lah staf msk kat maybank...hehhe..bole ke sau?

PemerhatiMuda berkata...

hak3..aku pun sm..memg dah lm xhiraukan pas jer kuar UTM..
ermm..pd pendapat aku la..lau smua nak suh masuk kan lam akaun sendirik..memg akan menyusahkan staf..
lau smua pakai 1 bank jer seng..ni 50 myabang, 30 CIMB, n etc..pening la staf mcm tu..
btl x agak2 pendapat aku ni??

akimsensei berkata...

apa kata skot yg still kt johor (kerk, dila, mujib, ewi, ustfami.. ada lg ke) bantu staf bankin semua check tu kat maybank taman u tu.. hopefully ramai yg guna maybank la, senang sket keje.. semua skot send sms contains no akaun maybank kt wakil skot (salah sorang dr 5skot kt atas tadi), then, tulis kt blkg cheque tu, dan pi bank in cheque tu directly kt maybank taman u. aku rasa cara ni plg mudah, cumanya memerlukan SETITIS pengorbanan & kerajinan 5skot tadi tu. hehe. nanti kitorang upah la korang sorang 5ringgit. bleh? ada sesiapa nk offer diri? ;)

BuRuuj berkata...

wokeh...dila setuju! nnt dila tlg bank-in kn cheque korang tp leh tak suh besau cakapkan dgn staf. dila segan la nk bgtau. kalau ic skot ckp dn bg cadangan camtue, mesti staf setuju.

PemerhatiMuda berkata...

hehe..aper nak segan..dila pun dlu PRM kan..hehe..bgus gak lau tlg staff tu..xler diaorg rs susuh sngt kan..

nUyU3s berkata...

ala..asik segan je...camane nk maju..tnye itu segan, ini segan...adush..nway thanks ngn niat tue yerk...

bernas gak cdgn ko tue akim...tp nie nk ak bsn...ntah idup lagi ke x?itu lg lah lame...zmn skolah dlu lg tue..ish..pyh gak nie...

xpe..nti aku try dptkan..hehehhee...

aku bole je tlg bank in kan cek utk korg...tp kan..aku kat KL..so..camane nk amik cek tu je yg poblem..hahhahaa...so..tak leh nk tlg...hehehe...

BuRuuj berkata...

nuyu, layanan dgn org yg berjumpa selalu dgn org yg jarang jumpa tentu berbeza kn? faham-faham sendiri lah...dila ada alasan sendiri kenape dila 'segan' nk jumpa staf rosmi terutamanya. kalau dgn yg lain insyaallah takde masalah..

nUyU3s berkata...

mgkin gak kot...xpelah...nk bt camane...depend individu itu lah..ok?

marshary berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
marshary berkata...

weh skot... aku nyer akaun dua2 dah mati..bsn n muamalat. lame dah x pakai... tp kalu pakai maybank ok la.. sbb gaji aku pun ikut maybank... kalu nak pakai akaun bsn n muamalaty gak.. susah skit la.. sbb aku kat laut skrg.. kat mane lak aku nak idupkan balik aku nyer akaun tu... aper2 hal nanti inform kitorg balik kay..\
chow

akimsensei berkata...

hah, fad, nmpk sgt ko xexlore kapal tu lagi.. kan byk bank atas kapal tu? hikhik.. ;)

akimsensei berkata...

latest news.. tolg sms no akaun BSN sahaja/bank lain xbleh, kepada BESAU 0137319677. LAST date rabu, 15/4 ni. siapa2 yang tercicir, pandai2 la settlekan sendiri nanti.