ahlan wasahlan wa anta bilghair skot2 semua! mental mesti kuat..

::aku, kau dan kita

blog ni didedikasikan buat semua skot PALAPES DARAT UTM batch 14 2003/2006, xkira la yang sempat tauliah atau tidak. semoga semua xlost kontek dan sentiasa keep in touch.

Isnin, 6 April 2009

Langkawi Big Reunion Party

Salam, Cool

aku bru sampi dr langkawi pg td ngan lok heng... so, kitorang g survey lbh kurang 1 hari jer... masa mencemburui nmpknya... thanks a lot to jijol coz tlg belikan tiket bas kitorang.... and to cikgu siti fatimah y banyak tlg aku ngan lok.heng ms kt langkawi... nasib baik la ko kn posting kt padang maksirat tue... ader gak gang y tau jalan2 langkawi...
pada kapten tajri...sori to say, kitorang tak sempat nak cntact ko coz ms tue rushing sgt... lgpun ko kn la jg mak buyung kt umah tue.. tunggu hari jer kan..congrats! dah nak dpat zuriat ko ek...

drpd survey y dh kitrg wat, aku plan 1 mei 2010 sampai 3 mei (sabtu sampai isnin) so pandai2 la amik cuti k..nie plan aku, kalo ader cdgn lain discuss kat cni tau...

Tentative :

1 May 2010

0800 - 1100 : Kumpul kat Jeti Kuala Perlis
1100 - 1215 : Bertolak menaiki feri ke Jeti Kuah (Pulau Langkawi)
1215 - 1245 : Perjalan dari Jeti Kuah ke tempat penginapan di
Pantai Cenang.
1245 - 1530 : Lunch n rest kat chalet (aktiviti bebas sekitar
Pantai Cenang)
1530 - 1600 : Bertolak Kereta Cabel di Gunung Machincang
1600 - 1830 : Menaiki Kereta Kabel ke puncak Gunung Machincang
1830 - 1900 : Perjalanan pulang ke chalet.
1900 - 2000 : aktiviti masa sendiri sekitar Pantai Cenang
2000 - 2300 : Majlis Barbeku n aktiviti sampingan
0000 : Majlis Barbeku tamat. Aktiviti masa sendiri n
tido...

2 May 2010

0645 - 0745 : Senaman pagi n sukaneka
0745 - 0815 : Breakfast
0815 - 0900 : Bersiap untuk Island Hopping
0900 - 0930 : Pergerakan ke jeti
0930 - 1330 : Island Hopping n Eagle Feeding (melawat Pulau
Dayang Bunting, Pulau Pasir Basah n eagle feeding
at Pulau Singa Besar)
1330 - 1500 : Balik ke chalet for lunch n rest.
1500 - 1900 : Shopping at Kuah
1900 - 2000 : Balik ke chalet n rest
2000 - 2200 : Dinner n aktiviti bebas sekitar Pantai Cenang
0000 : Tido n ...... Twisted Evil

3 May 2010

0700 - 0800 : Breakfast and bersiap utk pulang
0800 - 0900 : Majlis gambar kenangan beramai-ramai n bertolak ke
Jeti Kuah.
0930 - 1030 : Bertolak ke Jeti Kuala Perlis
1030 : Bertolak ke tempat masing-masing.



So, tentatif nie baru plan tau. belum muktamad lg.... juz for gambaran awal... mengenai bayaran plak (nie y penting kan) aku budget sorang dalam RM250. nnt aku bgtau pecahan bayaran nie ke mana. lgpun byaran nie kalau ikut rate tahun nie la...kalau tahun depan aku tak pasti lg....

aku inform nie dulu coz nak tgk feedback korang...brape yang nak g n tkde hlgan sgt la masa tue...

so, please give your feedback to me a.s.a.p for further action

wassalam.....

p/s: aku copy paste sebijik2 dari posting besau kat group friendster. skot2 yang nak tau lanjut, boleh klik kat bawah ni. roger n out.

Langkawi Big Reunion Party

Sambung lagi..

salam,

alhamdulillah...ader gak feedback korg ye...camnie la aku nak...
wat pngthuan korang pg td aku dapat panggilan dari cikgu najib dari kinabatangan...so, borak2 tanya kabar jer...cian najib kena keje pendalaman sana, tunang plak jauh kat semenanjung..2la aku ofer nak tlg jagakan ko xnak...hahahahahaha

ok2, sori melalut. najib kata maybe dia xleh g kalau wat 1 mei tue gathering nie...aku rasa sedih plak ader yang xdapat join... tapi kena phm gak najib jauh nak dtg n lg banyak belanja kalau dtg dari sabah kan..so, aku pikir tarikh 1 mei tue mgkin jadi mgkin x.. aku akan ikut majoriti mana yang bleh g... bleh gak wat cuti sekolah tengah tahun..cuti panjang 2 minggu xsilap aku..tapi mcm mana plak yang bukan keje cikgu...ader cuti sgt ker???? eeemmmmm...tapi takpe,,,lama lg kan. kt leh discuss lg nnt....

menjawab soklan poces tentang transport kt sana... mula2 aku nk amik bas jer kat sana...senang kt sume xyah la penat2 nak drive kan...tapi bila deal ngan tokey transport kt sana rasa rugi kalau amik bas...coz....korang cuba pk k...sampai jeti kuah naik bas g pantai cenang masuk chalet 1 bas rm150 satu jalan... kalau 2 bas rm300...ajku target 2 bas la ramai y nak g...baru best.. tue hantar ke chalet je tau..pas tue nak balik nnt lg rm300...so, g balik jeti jer dah rm600...pastu kalau kita nak pakai bas 1 hari tapi bukan 24 jam...kira 10 jam jer tau 1 bas dah rm950...kalau 2 bas dah rm1900...tue sume dah pakai rm2500...pastue kalau nak pakai jap2...dah harga lain....tapi...kalau amik van..1 van 12 org...dari 1 mei sampi 3 mei...tokey tue kira 1 van rm400...aku target amik 6 van so...rm2400...nampak lebih kurang sama tapi spanjang kt kat sana van nie ader ngan kita...bila2 kita nak g mana2 xde hal...mmg leceh la kn ader driver tapi better dr amik bas kan...pada yang jadi driver advantage aku bagi kat korang byaran kurang ckit dari yang lain...so, fair la kan...driver kena drive spanjang ader kat sana...macamaner??????

satu lg jgn lupa tau...cost dari tempat masing2 ke jeti kuala perlis d tanggung sendiri tau coz kt dari tempat lain2....

ok la...sampai cini dl...aku tunggu reply korang.....

wassalam....

5 ulasan:

akimsensei berkata...

nanti aku try dptkan feedback dari skot2.. okaylah, dh tau tarikh, aku rasa semua boleh join nanti.. abiskan je AL yang byk tak guna tu.. miahahah..

nUyU3s berkata...

hahaahaa...aku bole...insyaAllah...
cepat2lah kumpul skot...hehhehe....nk tahu gak kekuatan bape owang nie...

PemerhatiMuda berkata...

aku nak gelak gak mcm akim nuyues wakakakaka....
lau tngk plan cantik jer..memang aku nak g, xkira..bgus la lau dah plan tarikh cepat2..sng kita smua nak arrange..
aku harap kwn2 yang lain pun bt la aper yg ptt pasal cuti n simpan duit..
sbb planning awl kita dah tau kan..
anyway kita rancang, Allah yg tentukan smua..tp kita tetap kena berusaha ntuk jayakan benda ni hehe..
xsabar menunggu saat reunion ini hehe..

p/s: besau kena letak gak budjet ntuk budak kecik wakakaka..
paham2 jer la skot..tau depan tu=)

akimsensei berkata...

so, skang ni nk tau tarikh TUTUP penyertaan tu? sapa bleh cdgkan tarikh kita nk tutup penyertaan? skang ni planning dh settle kot, cuma nk tau berapa penyertaan yg konfem n go further kutip duit setiap sorg awai2. duit baju rm300 duit baju tu, kalau terus guna sebagai duit ni pun okay gak. chop, sapa nk sukarela jadi TUNKU BENDAHARA nak kutip duit ni? aku cadangkan ustat fami, tu pun if dia setuju la. xpun cari orang yg keje bank (either noyu, fairuz @ mahathir?) muahaha :)

nUyU3s berkata...

hmpeh...aku gak yg kene..wakkakaka...tak kisah lah...jnj aku leh jln2 ngn happy...a'ah...camane ngn bby?wei..means itu bkn rate couple lah ek..kire pkai kepala?3hari 2 mlm..mkn minum tanggung kan?hehhe...jalan2 camane laks besau?itu duit sendiri ker?or msk lam package?hehehhe